Home > Grootboekrekeningschema importeren
Het is mogelijk om een grootboekrekeningschema in SnelStart te Importeren via SnelStart Plus.
Wanneer u bijvoorbeeld een administratiekantoor
heeft kost het veel tijd om voor iedere nieuwe klant de niet gebruikte
rekeningen één voor één te verwijderen.
Ons advies is dan ook dat wanneer u voor het inrichten van de administraties
van/voor klanten met een eigen rekeningschema werkt, om uit te gaan van
één administratie met een basis rekeningschema zoals deze geldt voor elke
klant. Deze kan vervolgens als basis gebruikt worden voor elke nieuwe
klant. U hoeft dan alleen de specifiek voor het bedrijf geldende rekeningen
nog aan te maken.
U gebruikt dit op onderstaande wijze:
Maak één basisadministratie in SnelStart aan met het rekeningschema (en eventueel de grootboekrubrieken) zoals die voor alle klanten geldt.
Maak een kopie van deze basisadministratie voor de nieuwe klant.
Pas het rekeningschema aan voor deze klant.
Doe stap 2 en 3 voor elke nieuwe klant opnieuw.
U heeft de inrichting van de SnelStart administratie(s) zover mogelijk gestandaardiseerd.
U hoeft niet steeds voor iedere nieuwe klant:
Het standaard rekeningschema van ons te verwijderen,
Het nieuwe bestand te importeren.
Dit scheelt dus handelingen (= tijd = geld).