Home > Knop Versturen (elektronische aangifte)
Na berekening
van de aangifte staat in de blauwe titelbalk bovenin uw venster de status
Nog niet verzonden.
In het witte kader daaronder staat wanneer de aangifte berekend is.
Na controle kunt u de aangifte versturen:
Met de knop Versturen verstuurt u de aangifte direct vanuit
SnelStart.
Maakt u gebruik van een pincode, dan dient u die in te voeren. Bij
gebruik van certificaat hoeft u hier niets op te geven.
Na het versturen is de status gewijzigd in Verzonden,
nog niet geaccepteerd.
In het witte kader daaronder ziet u wanneer de aangifte verzonden is.
De Belastingdienst controleert of
uw aangifte goed ontvangen is op werkdagen tussen 7.00 uur en 20.00
uur.
Na controle krijgt u bericht terug. Zolang er nog geen bericht is ingelezen,
krijgt u bij het openen van het venster BTW-aangifte of bij het activeren
van SnelStart de vraag of u nu wilt controleren op nieuwe berichten.
Als het retourbericht in eerste instantie lijkt uit te blijven, moet u het volgende doen:
Laat uw systeembeheerder controleren of poort 110 en 143 in uw firewall openstaan.
Wacht tenminste 24 uur en controleer eventueel het statusoverzicht in het beveiligde deel van www.belastingdienst.nl
Als u na 24 uur nog geen bericht heeft ontvangen, belt u met 0800-0568. Hier kan gecontroleerd worden of de aangifte is binnengekomen.
De (nog) niet geaccepteerde aangifte
kan eventueel uit SnelStart opnieuw worden verzonden.
Nadat het bericht is ingelezen wordt de status in de blauwe balk gewijzigd in Geaccepteerd of Niet geaccepteerd.
Is de aangifte geaccepteerd dan is deze niet meer te verwijderen. Wel kunt u de aangifte herberekenen en opnieuw versturen.
Is de aangifte níet geaccepteerd, dan dient u hem nogmaals te versturen.