Home > Stappenplan aanvraag en verwerking pin
Hierbij een stappenplan voor het aanvragen en verwerken de PIN aanvraag bij de Belastingdienst voor de elektronische BTW aangifte.
Tip! De nieuwste versie van SnelStart kunt u downloaden via Mijn SnelStart (24 uur per dag, 6 dagen per week)
STAP
1: Voordat u de aanvraag kunt doen dienen in uw administratie
uw bedrijfsgegevens ingevoerd te zijn.
Controleer de instellingen bij Extra,
Instellingen
op het tabblad Bedrijfsgegevens.
Alle velden met een rood sterretje *
dienen ingevuld te zijn.
STAP
2: Daarna voert u ook een aantal instellingen in het venster Btw-aangifte
in.
Kies Programma, Btw-aangifte en klik in het venster
Btw-aangifte
op de knop Elektronische aangifte instellingen.
Het venster Elektronische aangifte instellingen
wordt geopend.
Selecteer in het kader Algemeen bij Methode voor ondertekenen de optie Ondertekenen
met pin.
Vul vervolgens in het kader Algemeen
alle velden in.
Sla de gegevens op en sluit het venster Elektronische
aangifte instellingen.
STAP
3: Dan kunt u in het venster
Btw-aangifte de pin aanvragen.
Klik in het venster Btw-aangifte op de knop Pin/certificaat aanvragen/verwerken
In het venster Pin/certificaat aanvragen/verwerken
dient bij Soort beveiliging de optie
Pin geselecteerd te zijn.
Klik op de knop Aanmeld formulier pin (pdf) *)
om het aanmeldingsformulier af te drukken.
(Lukt het niet dit formulier vanuit SnelStart op te vragen, ga dan
naar C:\ProgramFiles\SnelStart\V8 en gebruik het bestand AanmeldingsFormulierPIN.pdf
*))
STAP
4: Vul het formulier 'Aanmeldingsformulier BAPI-PIN' volledig
in.
Bij punt 3b kunt u bij proces OB (Omzetbelasting) en ICL (Intracommunautaire
levering) invullen.
Stuur het formulier, nadat u het hebt ondertekend, op naar de Belastingdienst.
STAP
5: Na enkele werkdagen ontvangt u van de belastingdienst de
brief ‘Elektronisch berichtenverkeer’.
Hierin staan uw gebruikersnaam en wachtwoord voor de mailbox bij de
Belastingdienst.
Deze gegevens moet u overnemen SnelStart in het venster Elektronische
aangifte instellingen
Open in SnelStart
het venster
Btw-aangifte en klik op de knop Elektronische
aangifte instellingen.
Vul vervolgens in het kader Mailboxgegevens
de gegevens in die u in de brief aantreft, zie kader Mailboxgegevens.
U kunt ook een uitgebreidere beschrijving downloaden via: http://www.snelstart.nl/producthelpdownload/Mailbox_PIN.pdf
*).
STAP
6: Heeft u nog geen elektronische handtekening opgegeven aan
de belastingdienst, dan dient u dat ook te doen.
Het formulier hiervoor kunt u met de knop Pincode
opgeven afdrukken.
(Lukt het niet dit formulier vanuit SnelStart op te vragen, ga dan
naar C:\ProgramFiles\SnelStart\V8 en gebruik het bestand OpgaafElectronischeHandtekening.pdf
*))
Geef in het formulier 'Elektronische handtekening opgeven' de vijf
cijferige code (PIN) op die u als elektronische handtekening wilt
gaan gebruiken.
*) Om pdf documenten te kunnen openen
en afdrukken heeft u de Adobe Acrobat Reader nodig.
Verwante onderwerpen
Stappenplan aanvraag en verwerking certificaat