Home > Oplossen communicatieproblemen

Communicatieproblemen oplossen

Let op! Als u bij de installatie van uw PC-telebankierpakket voor de standaard locaties kiest, zult u nauwelijks communicatieproblemen tegenkomen, omdat SnelStart deze locaties aanhoudt en u dus niets hoeft in te stellen.

Communicatieproblemen

U kunt problemen hebben bij uw bankierpakket en bij SnelStart:

Standaard instellingen herstellen in het kader Communicatie

Een oplossing voor uw communicatieprobleem kan zijn om de standaard instellingen te herstellen.
Dat kunt u doen door de communicatie gegevens van een nieuwe rekening over te nemen:

Controleer handmatig de communicatie

Controleer eerst in uw bankpakket waar deze de afschriftbestanden opslaat of waarheen de afschriften geëxporteerd worden en waar de betalingsopdrachten gezocht worden. Raadpleeg hier eventueel de helpdesk van uw bankpakket voor.

Wanneer u deze informatie heeft kunt u dit opgeven in het kader Communicatie.
Gebruik de gele mapjes om naar de juiste locatie toe te bladeren, dit voorkomt fouten als een spatie teveel of een slash in plaats van een backslash.

Controleer of u het juiste formaat gebruikt

Het formaat van de afschriften speelt ook een belangrijke rol bij het bankieren. Wanneer u een ander formaat gebruikt dan SnelStart kent zal het bankieren niet werken. Voor de juiste afschriftformaten, zie Download afschriften.

 

Verwante onderwerpen

Uitleg over de velden bij Communicatie

Internetbankieren