Home > Extra velden maken
Met SnelStart Plus kunt u extra velden aanmaken voor de standaard kaartenbakken met de gegevens van uw klanten, artikelen, leveranciers of grootboekrekeningen.
De extra velden die u voor een standaard kaartenbak aanmaakt, worden aan die kaartenbak toegevoegd en in het betreffende onderhoudvenster op het tabblad Extra velden getoond. Extra velden voor uw klantenbestand staan bij Onderhoud, Klanten op het tabblad Extra velden.
Dit geeft u ongekende mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld bij de klantgegevens aan het toevoegen van velden als 'soort klant', aan 'sorteervelden', bij de artikelgegevens aan het opnemen van plaatjes, bij de grootboekrekeningen aan een memoveld voor aantekeningen etc.
U wilt bijvoorbeeld bij de grootboekrekeningen een memoveld opnemen voor aantekeningen bij elke grootboekrekening. Voor het maken van een extra veld kiest u in het vervolgmenu van Programma, Kaartenbak ontwerpen, Nieuw de juiste optie.
menukeuze voor extra velden bij Leveranciers
In het kaartenbakvenster voert u vervolgens de extra velden en labels voor de kaartenbak in. U doet dit op dezelfde manier als bij het invoeren van velden voor een 'eigen' kaartenbak.
Tip! Klik in het plaatje van het venster Kaartenbak voor uitleg over de verschillende onderdelen.
Het kaartenbakvenster
na invoer van een extra memoveld voor de grootboekrekeningen
Verwante onderwerpen
Informatie kaartenbak en extra veld