Home > Verkoopformulieren rechtstreeks mailen

Verkoopformulieren (rechtstreeks) mailen

Vanaf SnelStart Nota 2 of hoger kunt u uw verkoopformulieren mailen via het e-mailaccount van uw provider.

Let op! Mailen vanuit SnelStart met een SSL (bijv. Hotmail of Gmail) is niet mogelijk!


 

Aangeven per klant wat de standaard factuurwijze is

U kunt in het tabblad Algemeen van de klantkaart aanvinken als de klant de factuur standaard per mail krijgt.
Vervolgens dient u daar het e-mailadres in te voeren.
 

Knop Factuur uitgebreid in het ordervenster

De knop Factuur in de knoppenbalk van het verkoopvenster heeft dan een nieuwe optie erbij:

Er zal automatisch een mailvenster worden geopend met daarin het standaard mailadres van de klant.
U kunt dit mailadres dan alsnog aanpassen.

Aantal afdrukken handhaven in de sjabloon

Het aantal afdrukken zoals u deze heeft aangegeven in het kader opmaak van de verkoopsjabloon kunt u aanhouden: bij keuze voor e-mail worden de vervolgpagina's alsnog afgedrukt.
De factuur wordt als bijlage meegezonden.

Begeleidende tekst invoeren voor de e-mail

U kunt per sjabloon, in het kader Kader Email berichtteksten, begeleidende teksten aanmaken.


Reeksen facturen mailen

Vanaf SnelStart Nota 5 heef u de mogelijkheid om via Programma, Verkooporderbeheer reeksen facturen af te drukken.
In dit geval wordt de factuur zonder tussenkomst van een mailvenster verstuurd: hiervoor is het noodzakelijk dat u de gegevens van uw e-mailprogramma volledig heeft ingevuld.
Dit kunt u doen in het tabblad Orders bij Extra, Instellingen.