Home > Verkoopformulieren rechtstreeks mailen
Vanaf SnelStart Nota 2 of hoger kunt u uw
verkoopformulieren mailen via het e-mailaccount van uw provider.
Let op! Mailen vanuit SnelStart met een SSL (bijv. Hotmail of Gmail) is niet mogelijk!
U kunt in het tabblad Algemeen
van de klantkaart aanvinken als de klant de factuur standaard
per mail krijgt.
Vervolgens dient u daar het e-mailadres in te voeren.
De knop Factuur in de knoppenbalk van het verkoopvenster heeft dan een nieuwe optie erbij:
Er zal automatisch een mailvenster worden
geopend met daarin het standaard mailadres van de klant.
U kunt dit mailadres dan alsnog aanpassen.
Het aantal afdrukken zoals u deze heeft aangegeven in het kader
opmaak van de verkoopsjabloon
kunt u aanhouden: bij keuze voor e-mail worden de vervolgpagina's alsnog
afgedrukt.
De factuur wordt als bijlage meegezonden.
U kunt per sjabloon, in het kader Kader Email berichtteksten, begeleidende teksten aanmaken.
Vanaf SnelStart
Nota 5 heef u de mogelijkheid om via Programma,
Verkooporderbeheer reeksen facturen af te drukken.
In dit geval wordt de factuur zonder tussenkomst van een mailvenster verstuurd:
hiervoor is het noodzakelijk dat u de gegevens van uw e-mailprogramma
volledig heeft ingevuld.
Dit kunt u doen in het tabblad Orders
bij Extra, Instellingen.