Instellingen elektronisch factureren

Gepost in : SnelStart - Nota
donderdag, juni 13 2013, 07:29 PM
0
Hoe stel ik het programma in om mijn facturen per e-mail te verzenden?
(zoekterm: email)

Aanvaard antwoord

donderdag, juni 13 2013, 07:29 PM - #permalink
0
Vul eerst de algemene instellingen in:

Klik op "Extra", "Instellingen"
Kies tabblad "E-mail"
Vul bij "E-mail adres algemeen" uw e-mail adres in
Vul bij "SMTP server" uw smtp-server in (1)
Vul bij "Mail poort" uw e-mailpoort in (2)
Zet een vinkje bij "Kopie naar uzelf (BCC)" als u van alle elektronisch verzonden documenten een kopie wilt ontvangen
Vul het e-mail adres voor deze kopieën in bij "BCC"
Klik nu op "Test e-mail versturen" en controleer in uw e-mailprogramma of het bericht is aangekomen (3)
Klik op "Opslaan"

Vul hierna de instellingen per klant in:

Klik op "Onderhoud", "Klanten"
Kies de juiste klant
Klik op tabblad "Email"
Zet een vinkje bij "Factuur"
Vul het e-mailadres in bij "Aan"
Zet een vinkje bij "UBL bestand als bijlage" (4)
Klik op "Opslaan"

Stel de sjabloon in zodat uw logo e.d. op de elektronische documenten wordt afgedrukt. Zie hier uitleg over het instellen van uw sjabloon: NOG INVULLEN

Ga nu naar "Programma", "Verkopen"
Selecteer de klant
Selecteer een bestaande factuur of maak een nieuwe order
Klik onderaan het scherm op de knop "Factuur" (5)
Klik op de knop "Verzenden" in het tussenvenster "E-mail verzenden" (6)

(1) Uw smtp-server kunt u vinden bij de accountinstellingen van uw e-mail.
Een andere mogelijkheid is om de gegevens van uw huidige provider zelf op te zoeken:
Uw huidige provider vindt u hier: http://www.watismijnip.nl
En hier kunt u het bijbehorende smtp-adres vinden: http://www.networking4all.com/nl/helpdesk/email/smtp+servers/
(2) De standaard e-mailpoort is 25. In sommige bedrijfsnetwerken dient u hier een afwijkend poortnummer in te geven. Vraag dit aan uw netwerkbeheerder.
(3) Vul het tabblad "Bedrijfsgegevens" correct in, want die gegevens worden ook meegezonden in het UBL-bestand bij de elektronische factuur.
(4) Een UBL-bestand is een bestand in XML-formaat dat is opgemaakt volgens de "Universal Business Language" standaard voor wereldwijde gegevensuitwisseling. Het bestand is niet leesbaar door u, zoals een PDF, maar het wordt door uw softwareprogramma gebruikt om de elektronische documenten automatisch in te lezen en te boeken.
(5) Afhankelijk van de instellingen wordt per knop een printersymbool of een e-mailsymbool (envelopje) weergegeven.
(6) Het is mogelijk om hier nog extra bijlagen toe te voegen, zoals bijv. ingescande, ondertekende werkbonnen.
Het antwoord wordt verkleind weergegeven Show
Antwoorden (0)
  • Er werd nog niet geantwoord op deze discussie
Uw antwoord

iConsult

Lekdijk-West 41

2861 ES Bergambacht

T 0182-309825

M 06-53234924

E

snelstart