Home > Afdrukken, opslaan en verwerken inkooporders
U vindt
de beschrijving van al mogelijkheden bij de knoppen van de knoppenbalk van het inkoopvenster.
Met SnelStart Plus
kunt u de offerte-aanvraag en het bestelformulier ook als
PDF-bestand opslaan en daarna als
bijlage bij een email versturen.
Nadat u een nieuwe inkooporder hebt ingevoerd of een bestaande inkooporder hebt gewijzigd, kunt u de gegevens opslaan als order (knop Order), een offerte-aanvraag afdrukken (knop Offerte) of een bestelformulier afdrukken (knop Bestelling).
Om de ontvangst van uw bestelling te verwerken
opent u de inkooporder en vult u bij Geleverd in hoeveel artikelen u ontvangen heeft.
Vervolgens verwerkt u de ontvangst met de knop Ontvangst.
Zijn er minder artikelen geleverd dan besteld, dan wordt er een backorder (vervolg-bestelling) gemaakt met de nog na te leveren artikelen.
De vervolgorder wordt weer opgeslagen
in de map Bestellingen
en krijgt het oorspronkelijke ordernummer plus een volgnummer; de
eerste vervolgorder heeft volgnummer 1.
De oorspronkelijke order wordt met de geleverde aantallen in de map Ontvangsten geplaatst en krijgt het oorspronkelijke ordernummer plus volgnummer 0.
Als
u de inkoopfactuur ontvangen heeft opent u de inkooporder en vult
u in het kader Inkoopboeking
bij Factuurnummer het factuurnummer
van de inkoopfactuur in.
Bij
Factuurbedrag staat het bedrag dat SnelStart
berekend heeft aan de hand van de orderregels. Controleer of dit bedrag
overeenkomt met het totaalbedrag van de inkoopfactuur.
Wijkt dat af, bijvoorbeeld omdat er ook kosten op de inkoopfactuur
staan, dan moet u de boeking
aanpassen in het kader Inkoopboeking.
Met
de knop Boeken wordt de
inkoopfactuur financieel verwerkt. Heeft u een SnelStart Boek
module, dan wordt de inkoopfactuur automatisch in het dagboek Inkoop geplaatst.
Na het wijzigen of verwijderen van een inkoopfactuur worden alle financiële
gegevens met betrekking tot deze factuur in de boekhouding aangepast.
Verwante onderwerpen