Home > Wijzig bestaande factuur of verkooporder
Let op! Betaalde facturen zijn niet te wijzigen. U dient dan eerst de betaling ongedaan te maken.
Tip! Bij het invoeren van gegevens in de invoervelden kunt u de muis gebruiken om naar een ander veld te gaan, maar ook de sneltoets [Alt+onderstreepte letter].
Om een bestaande factuur of verkooporder te wijzigen zijn de volgende stappen nodig:
Als eerste dient u de verkooporder of factuur te openen in het verkoopvenster.
Nadat u de factuur of verkooporder geselecteerd heeft kunt u de gegevens wijzigen, zet de geselecteerde verkooporder in de wijzigmodus.
U kunt nu gegevens toevoegen of wijzigen
door de betreffende invoervelden te selecteren en de nieuwe gegevens
in te voeren in de standaard verkoopgegevens,
de aanvullende verkoopgegevens
en de orderregels.
Bij abonnement
orders kunt u ook de abonnement
gegevens wijzigen.
In het kader Ordertotalen wordt de nieuwe orderbedragen getoond. Deze worden door SnelStart berekend aan de hand van de ingevoerde en gewijzigde orderregels.
Als alle wijzigingen ingevoerd zijn, drukt u de factuur of verkooporder af en slaat u de gegevens op.
Als u een factuur gemaakt heeft en deze is terecht gekomen bij de verkeerde klant dan kunt u deze verplaatsen op de volgende manier:
Als eerste dient u de verkooporder of factuur te openen in het verkoopvenster.
Nadat u de factuur of verkooporder geselecteerd heeft kunt u de gegevens wijzigen, zet de geselecteerde verkooporder in de wijzigmodus.
Vul hierna bij klantcode de juiste klantcode in en druk de factuur opnieuw af met de knop Factuur. Daarbij worden de noodzakelijke gegevens bijgewerkt.
Verwante onderwerpen