Nieuwe administratie aanmaken

Gepost in : SnelStart - Algemeen
donderdag, juni 13 2013, 07:58 PM
0
Hoe maak ik een nieuwe administratie voor mijn bedrijf aan?

Aanvaard antwoord

donderdag, juni 13 2013, 07:58 PM - #permalink
0
Volg deze procedure om een nieuwe administratie aan te maken met de volledige functionaliteit die bij uw licentie hoort:

Klik op "Administratie", "Nieuw..."
Kies eventueel een afwijkende map om de administratie in op te slaan (1)
Geef rechtsonder bij "Administratienaam:" de naam van de administratie in (2)
Klik op "Nieuw"

Er wordt nu een complete administratie met bijbehorend standaard grootboekrekeningschema ingericht. Deze inrichting is gebaseerd op de module(s) in uw licentie.

In de volgende gevallen geldt een afwijkende procedure om een administratie aan te maken:
- U werkt met SnelStart Accountant en u maakt een nieuwe administratie voor een cliënt die zelf (nog) geen eigen licentie heeft.
- U heeft reeds een hoofdadministratie en u maakt een nieuwe administratie aan voor bijv. uw Holding BV.

Volg daarvoor deze procedure:
Ga naar "Extra", "Licentiebeheer"
Selecteer rechtsonder "Demonstratieversie"
Vink links in het scherm de modules aan die van toepassing zijn en verwijder de overige vinkjes (3)
Klik op "Ok"

Klik op "Administratie", "Nieuw..."
Kies eventueel een afwijkende map om de administratie in op te slaan
Geef rechtsonder bij "Administratienaam:" de naam van de administratie in (2)
Klik op "Nieuw"

Er wordt nu een complete administratie met bijbehorend standaard grootboekrekeningschema ingericht. Deze inrichting is gebaseerd op de module(s) die u in de demonstratie-stand geactiveerd hebt.

Als de module Nota (ook) geactiveerd is:
Klik op "Onderhoud", "Verkoopsjablonen"
Het programma maakt nu (éénmalig) automatisch de juiste verkoopsjablonen aan.
Klik op het kleine grijze kruis rechtsboven om het scherm "Onderhoud verkoopsjablonen" weer te sluiten

Verlaat de demonstratie-stand:
Ga naar "Extra", "Licentiebeheer"
Selecteer rechtsonder "Originele versie"
Klik op "Ok"

(1) Lees dit bericht voor het maken van een administratie op een bestaande SQL-server: http://www.iconsult.nl/forum/administratie-op-sql-server-openen
(2) Het is niet nodig om de toevoeging ".mdb" in te geven, het programma maakt die toevoeging automatisch. Een administratie op een SQL-server heeft geen toevoeging.
(3) bijv. "Demo SnelStart Boek 1" en "Demo SnelStart Nota 1"
Het antwoord wordt verkleind weergegeven Show
Antwoorden (0)
  • Er werd nog niet geantwoord op deze discussie
Uw antwoord

iConsult

Lekdijk-West 41

2861 ES Bergambacht

T 0182-309825

M 06-53234924

E

snelstart